Incompany trainingen

In een tijdperk dat zo sterk aan verandering onderhevig is als het onze, hebben we behoefte aan betrokken mensen die échte waarde willen toevoegen. Die het beste van zichzelf geven en het beste uit de ander weten te halen. Mensen met een frisse blik en heldere visie die leiden tot resultaten met impact. Van deze nieuwe leiders wordt, naast kennis van zaken, een hogere mate van zelfbewustzijn en bewustzijn van de ander gevraagd. Juist omdat ze werken vanuit een sterke drive en authenticiteit. Van hen wordt verwacht dat ze mensen met zich mee weten te krijgen, ook onder veeleisende omstandigheden. Excelleren doe je tenslotte samen. 

In de afgelopen jaren hebben wij gezien dat binnen organisaties échte verandering op lange termijn begint met één bewuste leider. Iemand die niet vertelt, maar laat zien waar hij of zij voor staat en gaat. ‘Walking his talk, every step of the way’. Iemand die laat zien dat verandering begint bij jezelf. Want als je een visie hebt van de toekomst is het van essentieel belang dat je je niet laat leiden door beperkende overtuigingen uit het verleden.

Inspirerend leiderschap is besmettelijk, is onze ervaring. Voor je het weet, verandert je omgeving een beetje met je mee. Zonder dat je daarvoor mensen naar verplichte ‘hutje op de hei sessies’ of ‘zelfverbeteringscursussen’ hebt hoeven sturen. Mensen gaan je gedrag een beetje kopiëren. Je manier van communiceren bijvoorbeeld. Mensen luisteren meer naar elkaar en stellen vragen in plaats van dat ze direct op elkaar reageren. Zelf krijg je ook vaker belangstellende vragen als ‘Hoe kijk jij hier tegen aan?’. ‘Hoe zou jij dit aanpakken?’.

Herkenbaar? Dan is jouw team of organisatie gegarandeerd klaar voor een Incompany training die blijvende resultaten biedt voor de hele groep.

Een andere aanpak

Een Incompany training van de New Leadership Academy onderscheidt zich van andere bedrijfstrainingen omdat deelnemers directe, tastbare resultaten krijgen waar ze zowel thuis als op het werk profijt van hebben. Het is onze ervaring dat iedereen kan en wil veranderen. Maar niemand houdt ervan om veranderd te worden. Niet door ‘de baas’ en al helemaal niet door een ‘ingevlogen betweter’ die door de baas betaald wordt. Je bespaart jezelf en je team een hoop geld en tijd als je van dit besef doordrongen bent.

Wij vergroten de ‘bereidwilligheid om te veranderen’ door onze trainingen heel persoonlijk te maken. Dat wil zeggen: we spreken de deelnemers niet alleen aan in de rol van ‘werknemer’, maar ook die van ‘vader’, ‘moeder’, ‘partner’, ‘beste vriend(in)’, ‘buur’, etcetera. Zo krijgen we iedereen, uiteindelijk, op het puntje van zijn stoel. Gemotiveerd en geïnspireerd om net die ene stap extra te zetten en uit de comfortzone te gaan.

Het inhoud van een Incompany training is per organisatie verschillend. Voordat wij kennismaken met je team of afdeling hebben we met jou uitvoerig gesproken over jouw doel, de opzet en inhoud van het programma. Onderwerpen en thema’s die in onze Incompany trainingen aan bod komen zijn onder meer:

  • Doeltreffend communiceren; zo begrijpen we elkaar wel
  • Wat drijft ons? Over ‘why’, waarden en overtuigingen
  • Corporate en leadership storytelling
  • Het geheim van creatie en innovatie
  • Focus; hoe blijf ik geconcentreerd in een omgeving die overweldigt?
  • Stress; hoe blijf ik baas in eigen brein?

“Waarom doe je wat je doet? Als ondernemer denk je vaak dat antwoord wel te hebben. Tot je erachter komt dat zaken die voor jou heel vanzelfsprekend zijn onderscheidende waarden en overtuigingen zijn die je keuzes bepalen. Zowel binnen de organisatie als daarbuiten. Met dit soort essentiële vragen aan de slag gaan, leverde mij direct resultaat op. Plus een sterk, eenduidig verhaal dat door alle medewerkers uitgedragen wordt. Ik kan het iedereen aanbevelen om die tijd in zichzelf en in zijn organisatie te investeren.”

Koen van der Meer, directeur Van der Meer & Philipsen

Ja, ik wil advies

In gesprekken met potentiële klanten kan ik kort en bondig aangeven waarom we doen wat we doen. En de reactie? Enthousiasme, interesse, nieuwsgierigheid en veel leuke opdrachten bij nieuwe en bestaande klanten. Opdrachten die goed bij ons passen en waar we veel energie van krijgen.

Niet alleen is het nu makkelijker om bij de juiste klanten aansluiting te vinden met ons verhaal. Ook het vinden van nieuwe medewerkers is een stuk makkelijker geworden. Mensen voelen zich aangetrokken tot onze denk- en werkwijze. Dit traject is een waardevolle investering geweest die zich heel snel heeft terugverdiend.”

Robin van Veenhuisen, managing partner bij Grip op finance

“Vanaf het moment dat ik wist waar ik écht voor sta en ga, en dat verhaal op mijn eigen manier over het voetlicht ging brengen, is er een verandering ontstaan in het soort opdrachten en type klanten waar we voor werken. Vraag en aanbod sluiten veel beter op elkaar aan. Ik heb meer plezier in mijn werk. Ik voeg iets toe waardoor ik weer energie haal uit wat ik doe. Tijdens het traject werd ik uitgedaagd eens echt goed na te denken over wat ik belangrijk vind en hoe ik hiermee mijn klanten kan helpen als zakelijk dienstverlener. Het heeft me geleerd in een spiegel te kijken waaraan ik toets om de juiste koers te blijven varen, bij te sturen waar nodig en te blijven focussen op de waarden die voor mij als echtgenoot, vader en ondernemer belangrijk zijn. “

Wouter Kuiper, directeur DABT Bouwprojectmanagement